Obserwatorzy

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Przepis na prostą i smaczną karpatkę + weekend spędzony pod znakiem przyjaźni :)

Witajcie kochani :)
po tak królewsko wręcz spędzonym weekendzie przygotowałam dla Was przepis z jakiego ostatnio bardzo często korzystam czyli karpatka,pyszne,proste - tanie ciacho jakie możecie zapamiętać z czasów dzieciństwa,po więcej przepisów zapraszam klikając w zakładkę "w margaritkowej kuchi".

"Karpatka"
Składniki :
Ciasto :
- 1 szkl.wody
- 1/3 kostki masła
- 1 szkl.mąki
- 4 jajka

Krem :
- 500 ml.mleka
- 2 łyżki mąki pszennej
- 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżka cukru z wanilią
- 1/2 szkl.cukru
- 200 g.masła

Plus cukier puder do posypania

Wykonanie :
Do garnka wlewam wodę, dodaję masło i mieszam, aż się roztopi. Wtedy dodaję mąkę i mieszam, aż będzie całość odchodzić od ścianek.

Gdy całość wystygnie dodaję jajka i mieszam dokładnie.
Formę smaruję masłem i kaszą manną (koniecznie trzeba posmarować inaczej trudno odchodzi) i wykładam ciasto. Jeśli macie mniejsze foremki to możecie upiec dwa osobno.
 Wstawiam do nagrzanego do 200°C piekarnika i piekę ok. 35 minut, aż będzie rumiane. Przed włożeniem możecie lekko pokropić wodą wtedy są większe górki, chociaż ja nie widzę ogromnej różnicy :)
Po upieczeniu studzę na kratce.
Przygotowuję krem. Mleko podgrzewam z cukrem, cukrem z wanilią, mąką ziemniaczaną i pszenną. Mieszam, aż masa będzie bardzo gęsta.
Całkowicie wystudzoną masę dodaję do masła i ucieram na puszysty krem.
Ciasto przecinam na pół i przekładam krem. Warto rozsmarować na środku a na brzegach zostawić troszkę wolnego, po położeniu i dociśnięciu krem ładnie się dopasuje.
Wstawiam na całą noc do lodówki, a przed podaniem posypuję cukrem pudrem.
Smacznego :)

W sobotę spotkałam się z moją Justynką : szkatulka-ziuzia21.blogspot.com.
Początek dnia spędziliśmy u mnie,od Justynki otrzymałam śliczny prezent :
Później Justynka wyciągneła mnie na zakupy,oczywiście miałam jej towarzyszyć ale jak to ze mną znalazłam prezent dla mego małżonka na rocznicę ślubu która już niebawem i oczywiście znalazłam coś dla siebie :
Po zakupach miałyśmy jeszcze sporo czasu do autobusu i wybraliśmy się na naszą ulubioną pizzę.

 :*
Później wybraliśmy się na szybkie rossmanowskie zakupy i wspólnie czekaliśmy na nasze  autobusy.
Kolejną niedzielę spędziłam z Renią,Jarkiem i och kochaną Wiki,
Rafałek miał możliwość zabawy ze swoją ulubioną koleżanką przez co spał i spał :)
Dziś jednak szaleje na nowo :)
P.S. Niestety mój aparat z niewiadomych przyczyn padł :(
XoXo Wasza Gonia 

11 komentarzy:

  1. Widzę, że miło spędzasz czas :)
    Jeszcze nie robiła domowej karpatki, trza będzie kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmm pycha pycha 3<3

    zapraszam do siebie na smaczne pesto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. DZIĘKUJĘ za miło i smacznie spędzony czas :*
    Oby do następnego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje 2 pięknotki ♥ ale ciastem to kusisz- UWIELBIAM karpateczkę ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, ale narobiłaś mi smaka! Lecę do kuchni robić karpatkę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój M. kocha karpatkę, więc z przypisu skorzystam:))
    zdjęcia fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam karpetkę :D Mogłabym jeść na okrągło :D
    Również mam swój sprawdzony i bardzo szybki przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam! Zgadzam sie z Vera, tez karpatke moglabym jesc ciagle ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad :) proszę nie zostawiajcie reklam, czy komentarzy typu obs.za obs. działa to zdecydowanie odwrotnie od zamierzonego celu ! Jeśli podoba Ci się mój blog i postanowisz pozostawić komentarz pod postem,lub zaobserwować mojego bloga,będzie mi bardzo miło i możecie być pewni,że się odwdzięczę.

Nie zgadzam się na kopiowanie zdjęć,wpisów lub też fragmentów moich postów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...