Obserwatorzy

poniedziałek, 10 sierpnia 2015

3 proste desery idealne latem

Wreszcie jest ! Internet od soboty robi mi psikusa, dobrze że wcześniejsze posty miałam już od razu napisane, ten miał się ukazać wczoraj jako idealny na niedzielny deser,ale każdy dzień na idealny deser jest dobry, szczególnie na prosty, smaczny, tani i efektowny zapraszam dziś więc na moje pomysły na letnie desery, wiadomo zimą możemy wcinać kaloryczne pyszne ciasta, pączki czy faworki latem zwyczajnie nie mamy na tak ciężkie potrawy ochoty a lody mogą się przejeść.

1. Galaretka + owoce
Kolorowa rozkosz podniebienia ;)
moja ulubiona wersja letnich deserów, to dużo galaretki, trochę owoców i niekiedy bita śmietana.
Składniki możecie komponować dowoli, galaretką możecie np.zalać owoce, użyć tylko bitej śmietany, lub też pokroić różne jej kolory i ułożyć jako barwną tęcze - komponowania jest tak dużo na ile tylko pozwala nam nasza wyobraźnia - prosto i efektownie do tego smacznie i niebiańsko lekko. 
Dobrym pomysłem jest także zmieszanie mikserem galaretki z mlekiem i zrobienie puszystego tortu, ten myślę rozejdzie się szybko na dziecięcym party.

Moje propozycje :

2. Lody, wody, szejki i pyszne smoothie
Zmiksowany i schłodzony napój na bazie owoców, o gęstej, kremowej konsystencji - smoothie bo o nim mowa kocham chyba najbardziej :) choć jeśli w lodówce akurat znajdują się zbędne lody w dużym opakowaniu raz dwa przerabiam je na pyszne, mrożone szejki.

Moje propozycje :
Zamrożona mięta :

Przepis na mój ulubiony niezawodny numer jeden którego koniecznie trzeba spróbować :
Mrożona kawa (karmelowe frappuccino jak ze Starbucks) :

Składniki na 3 szklanki 200ml. :
- kawa : 4 łyżeczki kawy instant zaparzone w pół szkl.wody
- 1,5 szkl. lodów waniliowych
- 2 szkl. lodu
- 5 łyżek dulce de leche (masa karmelowa z puszki)
(masę można uzyskać gotując mleko słodzone skondensowane w puszce przez 2h. - puszka cały czas zanurzona w wodzie).

Wykonanie :
Kawę zaparzyć i schłodzić do temp.lodówkowej.
Zmiksować blenderem lub foodprocesorem z resztą aż składniki się połączą, a lód pokruszy.
Podawać natychmiast z bitą śmietaną.

3. Dary natury - czyli owoce
Tu również możecie użyć owoców jakie tylko lubicie, szczególnie polecam te sezonowe bo są najświeższe i najzdrowsze a przy tym nie kosztują tak wiele co mrożonki, ja najbardziej lubię kompozycję z bananem, truskawkami lub malinami, i ananasem z puszki do tego wszystko polane sokiem z ananasa z tej puszki, na wierzch jakieś borówki czy jagódki i można się zajadać bez obaw że pójdzie nam w boczki.

Moja propozycja :


A Wy które letnie desery lubicie najbardziej ?
Jeśli macie jakieś sprawdzone szybki i proste przepisy to ja poproszę :)
XoXo Wasza Gonia 

11 komentarzy:

  1. Galaretkę z owocami i śmietaną to bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owoce, galaretki i wodę również lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Az zgłodniałam :)) Uwielbiam galaretkę i mrożona kawę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szejki i mrożona kawa musi być latem i kropka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu, wspaniały blog. Gratuluję stworzenia takiego miejsca. Ja dopiero raczkuję. Mimo to zapraszam i czekam na cenne uwagi. :) http://katemuff.uchwycone-chwile.pl/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad :) proszę nie zostawiajcie reklam, czy komentarzy typu obs.za obs. działa to zdecydowanie odwrotnie od zamierzonego celu ! Jeśli podoba Ci się mój blog i postanowisz pozostawić komentarz pod postem,lub zaobserwować mojego bloga,będzie mi bardzo miło i możecie być pewni,że się odwdzięczę.

Nie zgadzam się na kopiowanie zdjęć,wpisów lub też fragmentów moich postów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...