Obserwatorzy

niedziela, 31 stycznia 2016

Zdrowo, smacznie, szybko, oszczędnie czyli mój patent na fit śniadania

ZSSO - ZDROWO SMACZNIE SZYBKO OSZCZĘDNIE. Zdrowo - bo z owoców lub warzyw, smacznie - bo słodko, szybko - bo patent na śniadanie które możemy przygotować wcześniej a gdy potrzebujemy wyjąć z zamrażalnika i na szybko coś z gotowej podstawy stworzyć, oszczędnie - bo nie marnuje owoców i warzyw, mrożąc je mamy pewność że nam się nie zepsują i zawsze je wykorzystamy.
Odkąd staram się żyć zdrowiej i przykładam dużą wagę do tego co jadam ja i moi bliscy nie jednokrotnie łapałam się na tym, że nie miałam czasu zjeść śniadania, wiadomo mama zawsze ma coś do zrobienia w danym momencie ważniejszego lub zwyczajnie jest potrzebna gdzie indziej. Moje posiłki były więc nieregularne przez co nie dość że wszystko mi się odkładało, ja sama nie czułam się najlepiej to i dodatkowo co nieco podjadałam oczywiście nic super zdrowego.
Musiałam wiec znaleźć wyjście które będzie idealne i proste zarazem - postanowiłam robić raz na tydzień, lub raz na parę dni swoje bazy śniadaniowe które najczęściej później przerabiam na pyszne, zdrowe, pełne witamin i dodające energii koktajle.
Niekiedy używam nasiona chia, często jednak siemię lniane które wcześniej podprażam na suchej patelni i rozdrabniam w moździerzu :
Do plastikowych pojemników dodaje szpinak, płatki owsiane, otręby owsiane, orzechy, siemię lub nasiona chia, jagody goji, i według preferencji smakowych lub owoców dostępnych w domu : pomarańcze, starty imbir, jabłka, banany, winogrono.
Wszystko zamykam i mrożę.
Swoją "bazę" najczęściej wykorzystuje do koktajli i pijam z domowym mlekiem owsianym lub orkiszowym dodając oczywiście jakieś źródło szybkich węglowodanów np.miód lub syrop klonowy.
Mniam !
XoXo Wasza Gonia 

3 komentarze:

  1. Świetne pomysły na jakąś przekąskę do szkoły. Mam dość już zwyczajnych kanapek, nie można cały czas jeść tego samego :D Zawsze płatki owsiane gotuję na mleku i potem do nich dodaję jakieś smaczne owoce. U Ciebie wszystko wygląda przepysznie. Na dodatek nie jest to jakieś pracochłonne wręcz odwrotnie. ;) Pozdrawiam :)
    http://pauuls.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowite, ja ostatnio też odżywiam się zdrowo, piję koktajle i wyciskam soki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad :) proszę nie zostawiajcie reklam, czy komentarzy typu obs.za obs. działa to zdecydowanie odwrotnie od zamierzonego celu ! Jeśli podoba Ci się mój blog i postanowisz pozostawić komentarz pod postem,lub zaobserwować mojego bloga,będzie mi bardzo miło i możecie być pewni,że się odwdzięczę.

Nie zgadzam się na kopiowanie zdjęć,wpisów lub też fragmentów moich postów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...